به گزارش آوای ورزش،مسئول برکنار شده کمیته موی تای استان لرستان گفت: انگیزه سیاسی در برکناری ام را مطمئن نیستم، اما این را می دانم شان یک نماینده نباید ورود به این مسائل باشد.

«غلامرضا کردعلیوند» در گفتگو با کانال ورزش نگار در مورد دلایل برکناری خود افزود: حدود ۲۰ سال است در موی تای ایران فعالیت می کنم و تاکنون قهرمانان زیادی را به جامعه موی تای و تیم ملی تحویل داده ایم. اولین مدال آور کلاس A مسابقات جهانی در زمان مدیریت من، موفق به کسب این افتخار شد. با این همه افتخارات برای موی تای استان و کل کشور، تصمیم به برکناری من گرفتند.
وی در مورد شنیده هایی مبنی بر این که گفته می شود یکی از نمایندگان استان از رئیس هیات انجمن های ورزشی استان لرستان خواسته که شما را برکنار کند، خاطرنشان کرد: گفته اند که یکی از نمایندگان گفته کسانی که با ما هماهنگ نیستند، برکنار شوند! من واقعا نمی دانم هماهنگ بودن یعنی چه؟ ما که خدمات زیادی به ورزش استان به ویژه موی تای کرده ایم و تابع ولایت و سرباز نظام هستیم. پس این هماهنگ بودن به چه معناست؟!
کردعلیوند ادامه داد: البته شنیده ام کمپین انتخاباتی تشکیل داده اند که چون ما جزو آن کمپین نیستیم، گفته اند که فلانی با ما هماهنگ نیست. با این حال فکر نمی کنم نماینده این صحبت را عنوان کرده باشد، بلکه طرفدارانش و یک سری افراد، اطلاعات غلط به ایشان داده اند.
مسئول برکنار شده کمیته موی تای استان لرستان با بیان این که کسی جز ریاست انجمن موی تای حق عزل و نصب در بخش های مختلف موی تای کشور را ندارد، گفت: پیشنهاد دادند که من در هیات های ورزشی دیگر استان مشغول به کار شوم. حتی گفتند که نایب رئیس هیات انجمن های ورزشیاستان شوم. چطور من را به عنوان نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی قبول دارند، اما به عنوان رئیس کمیته موی تای نه؟! به نظرم آنها به دنبال این هستند که فقط من نباشم!
کردعلیوند با اشاره به اقدام غیرقانونی رئیس هیات انجمن های ورزشی استان لرستان تصریح کرد: حتی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز اعلام کرده این برکناری قانونی نیست و نامه ای نیز به رئیس هیات انجمن ها ارسال کرده که این عزل، غیرقانونی است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از طریق فدراسیون انجمن های ورزشی و همچنین وزارت ورزش پیگیر این مشکل شده اید، افزود: این مساله را به اطلاع فدراسیون و وزارت ورزش رسانده ایم که رئیس هیات انجمن های ورزشی استان مرتکب کار غیرقانونی شده که البته تاکنون به این اعتراض ما پاسخی داده نشده است.
کردعلیوند با بیان این که فکر نمی کنم این حرکت ربطی به نماینده داشته باشد، یادآور شد: شان یک نماینده این نیست که در مسائل جزیی ورود کند. با این حال، ممکن است پای تسویه حساب های شخصی و جناحی در میان باشد.
مسئول برکنار شده کمیته موی تای استان لرستان در پایان اظهار داشت: ما در موی تای استان تنها به مقوله قهرمانی نمی پردازیم و به مسائل فرهنگی و ارزشی نیز توجه ویژه ای داریم و این را از حاج «جواد نصیری» یاد گرفته ایم. ایشان همواره به ما تاکید کرده که ورزشکاران و قهرمانان با وضو وارد رینگ شوند. پس جایگاه والای امروز موی تای ایران در عرصه های بین المللی و جهانی، بدون شک مرهون مدیریت دلسوزانه وی و آموزه ها فرهنگی و اخلاقی وی است. هر مدیری که صاحب مسئولیت می شود، باید عملکرد وی مورد ملاک و ارزیابی قرار بگیرد نه این که سمت و سوی جناح وی چیست؟ ما همه زیر یک پرچم هستیم و همه در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برمی داریم.

 

جواد منتخبی