به گزارش آوای ورزش،سید رضا صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که «لغو مسابقات دانشجویان جهان در چین و منتفی شدن دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن که قرار بود به میزبانی ژاپنی‌ها برگزار شود، ابهامات دوباره‌ای را درباره المپیک و برگزاری یا لغو این بازی‌ها ایجاد کرده است، گفت که کمیته بین‌المللی المپیک دو روز پیش دستورالعمل جدیدی در مورد بازی‌ها برای ایران ارسال کرد و همین مسئله بیانگر برگزاری قطعی بازی‌هاست.

وی تصریح کرد: در دستورالعمل جدیدی که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای کمیته ملی المپیک ایران ارسال شده است، جزئیات پروتکل‌های جدید در نظر گرفته شده برای بازی‌ها که کاروان کشورها ملزم به رعایت آن هستند، به طور کامل تشریح شده است. همچنین نتایج آخرین نشست توماس باخ با برگزارکنندگان بازی‌ها مطرح شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک همچنان بر برگزاری بازی‌های توکیو مصمم است و به همین دلیل به صورت متوالی و منظم با کشورها در رابطه با این بازی‌ها و چگونگی حضور در آن در ارتباط است. دستورالعمل جدیدی هم که برای ایران ارسال شده مطابق با شرایط امروز کرونا در جهان و ژاپن است. از سوی این کمیته هیچ ابهام و تردیدی در مورد بازی‌ها دیده نمی‌شود.

صالحی امیری تاکید کرد: بر همین اساس کمیته ملی المپیک همچنان با لحاظ کردن اعزام کاروان به بازی‌های المپیک پیگیر فعالیت‌ها و برنامه‌ها به خصوص در بخش مالی است.

وی با یادآوری اینکه هنوز لایحه بودجه سال جاری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: البته بودجه که در لایحه پیشنهادی برای کمیته ملی المپیک تعیین شده بود (۱۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان) بدون تغییر مانده است و همین اتفاق خوبی برای مجموعه کمیته خواهد بود. تلاش این است به محض ابلاغ بودجه، اولین مرحله تخصیص را از دولت بگیریم تا فدراسیون‌ها را در سال جدید شارژ مالی کنیم.

به گفته رئیس کمیته ملی المپیک بودجه ویژه این کمیته در سال جاری از ۲۰ میلیارد سال گذشته به ۵۰ میلیارد افزایش داشته است.

«المپیک مردادماه برگزار می‌شود. کمیته ملی المپیک تا پیش از برگزاری این بازی‌ها چند درصد از بودجه فدراسیون‌ها را به آنها تخصیص می‌دهد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: تا به امروز حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها داشته‌ایم و همین روند را در ماه‌های آینده هم ادامه خواهیم داد. فدراسیون‌ها بدون هیچ دغدغه مالی پیگیر فعالیت‌ها و برنامه‌های شان باشند. تلاش این است به موقع بخشی از بودجه مصوب فدراسیون‌ها را به حساب‌شان واریز کنیم.

صالحی امیری به تغییر روند تعیین بودجه پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها طبق شاخص جدید خواهد بود. بر اساس این شاخص میزان افزایش بودجه در همه فدراسیون‌ها یکسان نیست. افزایش بودجه برای برخی فدراسیون‌ها قابل توجه است اما در مورد برخی فدراسیون‌ها محدود به چند درصد است.