به گزارش آوای ورزش؛ همین سه سال پیش بود که ستارگان بومی هندبال اراک از بی تفاوتی مسئولان به نماینده اراک در لیگ برتر گلایه مند بودند و هر از چند گاهی از تریبون های مختلف اعتراضات خود را به گوش مسئولان می رساندند.
متاسفانه گوش شنوایی جهت حمایت از این بازیکنان نبود تا اینکه هپکو نماینده هندبال اراک بعد از حدود ۲۰ سال از لیگ برتر فصل ۹۷ کناره گیری کرد.
اما سال ۹۸ علی رغم کوچ ستارگان هندبال این شهر باز هم با پیگیری هیات هندبال تعدادی جوان در کنار بازیکنان با تجربه تیم در غالب تیم خیبر در لیگ برتر حضور پیدا کردند و با تمام تلاش موفق به حفظ سهمیه لیگ برتری اراک شدند.
حضور و درخشش بازیکنان جوان این شهر در لیگ برتر نوید ظهور نسل جدیدی از ستارگان را میداد که متاسفانه در سال ۹۹ بازهم با بی تدبیری ها و کم لطفی برخی مسئولین و صنایع استان و عدم حمایت از این رشته بومی باعث غیبت نماینده اراک در لیگ برتر هندبال بودیم تا بازیکنانی که سالها برای شهرشان باغیرت به میدان رفته بودند مسیر کوچ به سایر تیم های لیگ برتر را پیش گرفتند و در ۷ تیم لیگ برتری بازیکنان اراکی حضور داشتند.
از این رو با سید مهدی موسوی ستاره ملی پوش و الگوی بسیاری از نونهالان اراک به گفتگو پرداختیم تا چرایی این مشکلات را از زبان ایشان بشنویم.
آقای موسوی لطف کنید ضمن معرفی خود خلاصه ای از فعالیت ورزشی خود از آغاز تابه حال بفرمائید؟
سلام مهدی موسوی هستم هندبال خودم رو از نوجوانی در باشگاه هندبال هپکو شروع کردم و تمام ردهای ملی را در رزومه خود دارم
به نظر شما دلیل منحل شدن مکتب هندبال هپکو چه بود؟
متاسفانه عمده ترین دلیل منحل شدن این تیم قدیمی و ریشه دار و بومی کشور مشکلات پیش آمده برای شرکت هپکو و عدم حمایت مسئولین استان بوده که علی رغم زحمات چندین ساله برادران رضایی به خصوص حاج ایرج رضایی که سرمربی این تیم بود ولی تمام بار حمایتی تیم بر دوش ایشان بود و فشار زیادی را متحمل بودن واین موضوع کار سخت میکرد و واقعا من به نوبه خودم وظیفه میدانم از تلاش های مرد خستگی ناپذیر هندبال استان یعنی جناب ایرج رضایی تشکر کنم چرا که در تمام ادوار ایشان حامی ورزش هندبال بودند اما باید پذیرفت که به تنهایی نمیتوان در مقابل مشکلات های فراوان ایستاد‌ ای کاش ورزش استان چند نفر مثل رضایی ها داشت.
چرا بازیکنان بومی اراک مسیر کوچ به سایر تیم های لیگ برتری را در پیش گرفتند؟
بازیکنان هپکو تقریبا نیمی از عمر خود را با تمام توان برای تیم شهر اراک صرف کردند و از طرفی دیگر ببینید بازیکنان همه از بار فنی و تجربه خوبی برخوردار بوده و به محض منحل شدن تیم همه تیم های لیگ برتری خواستار بازیکنان هپکو بودند. عدم توجه مسئولین، مشکلات اقتصادی و نیاز به امرار معاش باعث شد که ستارگان هپکو در تیم های دیگر حضور موفقی داشته باشند.
انتخاب یک مربی طراز اول جهانی چه کمکی به تیم ملی هندبال ایران میکند؟
حضور یک مربی طراز اول جهانی می‌تونه هندبال روز دنیا را به ایران بیاره و پیشرفت خوبی رو حاصل کنه به طور مثال تیم های ژاپن و بحرین که همین راه رفتند و میشه به چشم مسیر پیشرفت این دو کشور را دید
برگزاری لیگ در شرایط کرونا چه تفاوتی با لیگ های سالیان گذشته داشته و شرایط برای بازیکنان و باشگاه ها چطور بوده است؟
شرایط بازیکنان و باشگاه ها در شرایط کرونا به شکل سخت و فشرده بود که این باعث مصدومیت بازیکنان میشد ولی در عین حال باید از فدراسیون هندبال و آقای دکتر پاکدل هم تشکر کرد چرا که در شرایط کرونا خیلی خوب توانست از پس کل مشکلات و سختی های برگزاری مسابقات به صورت متمرکز برآید
بنظر شما هندبال اراک با این پتانسیل قوی که هم از لحاظ کادر فنی و بازیکن دارد چرا مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته و صنایع، حمایتی از این تیم نمی‌کنند؟
بله ما مربیان و بازیکنان بسیار خوبی چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی داریم که در کشور صاحب سبک هستند و نادیده گرفتن همچنین پتانسیلی جای تاسف داره، نبود اسپانسر و عدم حمایت مسئولین باعث نابود شدن استعدادهایی میشه که میتونستن سالها برای اراک افتخار آفرین باشند ، امیدوارم مسئولین محترم ، شهرهای دیگه کشور را که با کوچکترین اسپانسر بزرگترین حمایت هارو از تیم و جوانای شهرشون میکنن الگو قرار بدهند درصورتیکه کلانشهر اراک یک شهر صنعتی بزرگ شناخته می شود.
صمد خزایی