به گزارش اوای ورزش،آیا میتوان ۵۰ درصد از جامعه هندبال که بانوان هستند را نادیده گرفت؟؟؟؟؟ کما اینکه آقایان هم از وضعیت کنونی به شدت ناراضی هستند .

متاسفانه طی روزهای گذشته اخبار نا خوشایندی از هندبال لرستان شنیده شد ، نکات مهمی در آن مطرح گردید که جای بررسی دقیق تر دارد ، لذا با گریزی به اتفاقات پیش از استعفای دسته جمعی کادر بانوان هیئت هندبال استان لرستان به تبعات این اتفاق نادر خواهیم پرداخت .

طی ماه های گذشته استعفای برخی از کادر آقایان این هیئت به دلایل مختلف زنگ خطری بود برای مدیریت آن ، علی دهقانی رئیس هیئت هندبال لرستان که برای نخستین بار است در چنین مسئولیتی قرار میگیرد ، و پیش از این هیچ تجربه مدیریتی در ارکان هیئت هندبال را نداشته است ، که ای کاش ابتدا در بخش های مختلف هیئت تجربه ای کسب می نمود و سپس در این جایگاه قرار میگرفت تا شاید امروز این اتفاقات تلخ برای هندبال آن استان رقم نمیخورد ، ظاهرا او نه تنها پاسخ منتقدان خود را نداده است بلکه با بی احترامی و بی اعتنایی سعی در فرار رو به جلو داشته و یا اینکه شرایط را به قدری تنگ کرده است که ناگزیر افراد را ناچار به استعفا میکند ، ابعاد مختلف این اتفاقات به زودی روشن خواهد شد اما باید دانست این رفتارها صرفا هندبال لرستان را متضرر خواهد کرد .

نقش و وظیفه رئیس هیئت طبق آئین نامه هیئت های ورزشی بسیار واضح و مشخص است لذا نقش تسهیلگری امور و خادمی جامعه ورزشی مقدم بر تمام اقدامات است ، تفکرات رئیس و مرئوسی و سلیقه ای برخورد کردن با مسائل و لج بازی های کودکانه نه تنها راهگشای حل مشکلات نیست بلکه فضای دیکتاتوری و سرکوب را به بار خواهد آورد و نتیجه دوری بزرگان ، نخبگان و دلسوزان ورزشی خواهد شد ، وظایف متعدد در این آئین نامه مشخص کرده است که رئیس هیئت باید خدمتگذاری صادق و تلاشگر باشد و با استفاده از خرد جمعی و به کاری گیری ظرفیت های جامعه ورزشی مشکلات و موانع را بردارد و به فکر پیشرفت و توسعه تمام ارکان مجموعه در ابعاد مختلف باشد. حال شما ببینید اگر رئیس عرصه را برای پیشرفت ارکان ورزشی تنگ نماید و نه تنها تسهیلگر نباشد ، بلکه خود نیز به سد و مانع بزرگی تبدیل شود چه بلایی بر سر آن ورزش خواهد آمد؟؟؟؟ آیا وجود چنین مدیرانی در عرصه ورزش خسارت آفرین نیست ؟؟

با استعفا و عزل های پی در پی پس از قرار گرفتن ایشان در این جایگاه فضای همدلی کم رنگ و کم رنگ تر شد ، تا جایی که دلسوزان و تلاشگران سالهای دور در شهرستان های مختلف انگیزه ای برای ادامه فعالیت در هندبال لرستان نداشته و متاسفانه تصمیمات عجولانه و یکطرفه مسیر حرکت هندبال در لرستان را مختل کرده است و سرانجام فاجعه ی استعفای ۸ تن از فعالترین و باتجربه ترین افراد در کادر بانوان لرستان اتفاق می افتد، سونامی بزرگی که بارقه امید به پیشرفت هندبال لرستان را به کلی خاموش کرد، مطمئنن این اتفاق نتیجه بی توجهی ، بی احترامی و نادید گرفتن خواسته بانوان و عدم استفاده از خرد جمعی نخبگان و دلسوزان واقعی در اداره ی هیئت هندبال لرستان است .

جامعه هندبال ایران به خوبی میداند لرستان مهد هندبالیست های نامی و افتخار آفرینان ملی است و اسطوره های تکرار نشدنی بسیاری در پیشانی تاریخی خود ثبت کرده است و به طور قطع نادید گرفتن این ظرفیت ها و حرکت در مسیر تنگ نظری و خود رایی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد ؛ بلکه هندبال آن دیار را به ورطه نابودی بیشتری خواهد کشاند .

حال که وضعیت به اینجا رسیده است امیدواریم مدیریت فعلی به معنای واقعی به آغوش جامعه هندبال برگردد و در پی جبران اشتباهات و دلجویی از کادر بانوان و سایر دلسوزان باشد لذا اگر ایشان به هر دلیلی نمیتواند در این امر موفق باشد و مدیریت صحیح و خردمندانه ای را در پیش بگیرد ، با کنار گذاشتن این مسئولین بیش از این بر چهره ی رنج دیده هندبال لرستان چنگ نیندازد و مسیر را برای پیشرفت هندبال باز بگذارد ، زیرا با ادامه ناکارآمدی ها جامعه هندبال لرستان شامل بزرگان ، دلسوزان ، پیشکسوتان ، بازیکنان ، مربیان (آقایان و بانوان ) دیگر سکوت نخواهند کرد .

 

صمد خزایی