به گزارش آوای ورزش،بیشتر ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک توکیو در تابستان امسال مخالفت می‌کنند و این اعتراضات نیز همچنان ادامه دارد؛ به طوری که شدت ناراحتی آنها در شبکه‌های اجتماعی خارق‌العاده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با نوشتن پیام‌های متعدد اعتراض خود را به برگزاری بازی‌ها اعلام کردند. یک شهروند ژاپنی در توئیتر خود نوشت: “این شوخی نیست که مردم در طول المپیک می‌میرند.” شخص دیگری نوشته است: “آیا شما تلاش می‌کنید کادر درمان را بکُشید؟”

تمامی این واکنش‌های خشمگین به دنبال این موضوع است که کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرده صدها پرستار به برگزاری المپیک کمک می‌کنند.

توشیرو موتو مدیر اجرایی بازی‌های توکیو در این باره گفت: ما درخواست کردیم ۵۰۰ پرستار در طول بازی‌ها کمک کنند. شرط اصلی این است که این امر نباید تأثیر منفی بر مراقبت‌های پزشکی منطقه‌ای بگذارد.

 

این درخواست با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد وضعیت کووید ۱۹ در ژاپن صورت گرفت که خشم مردم این کشور را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارشات منتشر شده تعداد مبتلایان کرونا در سراسر ژاپن روز دوشنبه بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که این آمار دو برابر در طول سه ماه گذشته محسوب می‌شود.

با توجه به موج جدیدی که از کرونا در ژاپن به راه افتاده، به نظر می‌رسد موتو با عباراتی همچون “این بحث هنوز ادامه دارد” یا “بحث‌های دقیق برای تنظیم جزئیات مورد نظر است” کمی عقب نشینی کرده است.

با توجه به اینکه حدود یک درصد از شهروندان ژاپن تاکنون واکسن شده‌اند، متخصصان بر این باور هستند که بازی‌های توکیو شرایط سختی را برای مردم فراهم خواهد کرد. این در حالی است که موتو می گوید این موضوع، المپیک را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

مدیر اجرایی بازی‌های ۲۰۲۰ عنوان کرد: ما بدون واکسیناسیون قادر خواهیم بود المپیک را برگزار کنیم. البته اگر واکسن باشد بهتر است اما فارغ از آن، تا آنجا که به ما مربوط می‌شود، اقدامات متقابل علیه کووید ۱۹ را انجام می‌دهیم تا بتوانیم بازی‌ها را برگزار کنیم.