به گزارش آوای ورزش،فاطمه یوسفی با بیان اینکه تجربه نخست حضور در یک تورنمنت بین‌المللی، رقابت با قهرمانان نامدار جهان و المپیک بود، اظهار داشت: من در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در دسته‌ای به روی تخته رفتم که در کمتر از نیم ساعت ۲ بار رکورد جهان در آن شکسته شد.

وی ادامه داد: وزنه‌بردار چینی در این دسته فوق‌العاده بود و توانست ۲ بار رکورد جهان را جابجا کند. رقابت سختی بود اما تجربه گران‌بهایی را در اختیارم قرار داد. تلاش می‌کنم از این تجربه نهایت استفاده را ببرم.

این ملی‌پوش وزنه‌برداری ادامه داد: شاید برای بار نخست رقابت سخت بود اما من استرس کمی داشتم و با مهار چند وزنه در یک‌ضرب و دوضرب توانستم رکورد ملی خود را افزایش دهم. البته تا رسیدن به سکو و مدال فاصله زیادی دارم و کار سختی است، اما غیر ممکن نیست.

یوسفی گفت: تلاش خواهم کرد تا بتوانم حداقل در رقابت آسیایی بتوانم روی در جمع سه نفر قرار گیرم. برای این کار برنامه دارم و از اصول خود کوتاه نخواهم آمد. کادر فنی نیز تلاش زیادی خواهند کرد تا وزنه برداری زنان به نهایت موفقیت برسد.

ملی‌پوش دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان با بیان اینکه وزنه‌برداری این قشر در ابتدای راه است، افزود: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا تعریف و تمجید زیادی از دختران وزنه‌بردار ایران شد.

وی ادامه داد: البته این ملاک نیست و ما باید راه خود را ادامه دهیم. با تصمیم فدراسیون و کادر فنی مطمینم که راه موفقیت در این رشته برای زنان باز خواهد شد.

یوسفی که از وی به عنوان پدیده جدید وزنه‌برداری زنان ایران یاد می‌شود در مسابقات قهرمانی آسیا در حرکت یک ضرب وزنه ۸۷ کیلوگرمی را مهار کرد. او با مهار این وزنه رکورد ملی خود را نیز ارتقا داد. او در دوضرب نیز وزنه ۱۲۱ کیلوگرمی را مهار کرد تا در نهایت با ثبت رکورد ۲۰۸ کیلوگرم به عنوان هفتم این دسته برسد.