به گزارش آوای ورزش،فرزین ضیاء آذری با بیان مطلب فوق گفت: بازیکنان مدتی مسابقه نداده بودند و این ضعف در آنها احساس می‌شد.

وی به برگزاری مسابقات بین‌المللی زیر ۱۸ سال اشاره کرد که بازیکنان بزرگسال نمی‌توانند در آن شرکت کنند و افزود: مسابقات بین‌المللی ایران زیر ۱۸ سال است که فقط بازیکنان جوان در این مسابقات شرکت می‌کنند و امکان شرکت در این مسابقات برای سایر بازیکنان وجود ندارد.

دبیر فدراسیون تنیس همچنین نداشتن رنکینگ بازیکنان را مشکل تنیسورهای ایران دانست و اظهار داشت: نداشتن رنکینگ بازیکنان ایرانی خیلی به ما ضربه می‌زند، چون تعداد مسابقات فیوچرز خیلی کم شده است و از آنجایی که بازیکنان برتر جهان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند ما شانس وارد شدن به جدول را نداریم.

وی ضمن اشاره به جلسه با سرمربی و مربی تیم ملی خاطرنشان کرد: با سرمربی و مربی تیم ملی صحبت کردیم، تیم ملی به بازی با بازیکن خارجی نیاز دارد که احتمالا اردوی پایانی قبل از دیویس کاپ را در کشور دیگری که احتمالا ترکیه است برگزار شود تا با بازیکنان آن کشور شانس تمرین داشته باشند.

ضیاء آذری درخصوص تعویق مسابقات فدکاپ گفت: مسابقه انتخابی تیم ملی دختران ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و بازیکنان جوان پس از شرکت در مسابقات بین المللی جوانان به اردو برمی‌گردند، چون مسابقات فدکاپ کنسل نشده است و فقط در مالزی نمی‌تواند برگزار شود. ما منتظریم فدراسیون جهانی زمان برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کند، پس اردو ادامه خواهد یافت.

وی اولویت فدراسیون را حفظ بازیکنان مستعد دانست و درباره عنوان نایب قهرمانی صفر در مسابقات بین المللی سطح دو ترکیه اظهار داشت: مشکات الزهرا صفی در مسابقات سطح سه بین المللی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. وی جزو بازیکنان با پتانسیل بالاست. قطعا تمام امکاناتی که بخواهد را در اختیارش می‌گذاریم و سعی می‌کنیم این بازیکن را حفظ کنیم، چون حفظ و نگهداری بازیکنان مستعد در اولویت برنامه‌های ماست.

دبیر فدراسیون تنیس افزود: سعی می‌کنیم مسابقات و اردوی ملی پوشان مقطعی نباشد و در طول سال بازیکنان را حفظ و در آمادگی کامل نگه داریم.