به گزارش آوای ورزش، مهران تیشه گران درباره مشکلات ساختاری و مدیریتی در ورزش وتوقعات از دولت آینده اظهار کرد: یکی از مشکلات فراروی ورزش این است که از نظر مباحث ارتباطی و ساختاری بین ورزش و جوانان هیچ سنخیتی وجود ندارد، متاسفانه طی چند سال اخیر که سازمان تربیت بدنی به نام وزارت ورزش و جوانان تغییر نام داد و دو سازمان در هم ادغام شدند، اهداف آن از بین رفت. هر چند در مجلس دهم تلاش های زیادی برای جداسازی این دو نهاد صورت گرفت، اما نتیجه مثبتی به دنبال نداشت.

وی گفت: ادغام این دو سازمان سبب شده تا به امروز ورزش کشور از اعتبار ویژه‌ای برخوردار نباشد و بخشی از بودجه آن به جوانان اختصاص پیدا کند. به نظر می‌رسد در دولت آینده با جداسازی این دو نهاد، ساختار اصلی در ورزش درست شود.

وی در خصوص نقش و تاثیر دولت آینده در ایجاد تحول در ورزش، خاطرنشان کرد: در دولت آینده باید طوری برنامه‌ریزی صورت بگیرد که دولت و مجلس در یک راستا حرکت کنند تا کسی سکاندار ورزش شود که الفبای ورزش را بداند، نه این که کسی در راس این مسوولیت قرار بگیرد که کار اجرایی در ورزش نکرده باشد. امیدوارم در دولت آینده هماهنگی بین دولت و مجلس و تمام استان‌ها و ارگانها ایجاد شود تا وزارت ورزش دیگر دغدغه ای از نظر اعتبارات نداشته باشد.

تیشه گران پیرامون این پرسش که توقع شما از رییس جمهور آینده در حوزه کارکردها و روندهای تحول ساز در ورزش کشور چیست؟ افزود: انتظار تمام فدراسیون ها از دولت آینده این است که کسی سکاندار ورزش را بر عهده بگیرد که نگاه ملی نه تبعیض آمیز در بحث پاداش و تخصیص اعتبارات به فدراسیونهای ورزشی داشته باشد و بدون هیچ اختلاف سلیقه‌ای فدراسیونها را بویژه در بحث اعتبارات راضی نگه دارد.

وی در پایان با بیان این که در دولت آینده باید توجه ویژه ای به ورزش کشور شود، تصریح کرد: در برنامه ریزیها و تخصیص بودجه ورزش نباید در اولویت آخر قرار بگیرد.