به گزارش آوای ورزش، محمدرضا سعیدی مدنی رشته‌های رزمی را با جودو آغاز کرد و در رشته‌های مختلف رزمی کار کرده و مدال‌های رنگارنگی از رقابتهای مختلف در کارنامه دارد. وی چند سالی است عضو تیم ملی سامبوست، که مدتی قبل موفق شد در رقابتهای قهرمانی آسیا به فینال رسیده و در نهایت به نشان نقره دست پیدا کند.

وی در مورد رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: مسابقات این دوره در ازبکستان با یک تفاوت بزرگ نسبت به دوره قبلی برگزار شد. در این دوره به دلیل شرایط کرونا چند کشور موفق به شرکت در رقابتها نشدند و به همین دلیل برای آنکه جدول مسابقات با مشکل مواجه نشود، به کشورها اجازه داده شد تا در هر وزن دو شرکت کننده اعزام کنند. همین موضوع کیفیت فنی رقابتها را بسیار بالا برده بود. چرا که تیم‌های قدرتمندی چون قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان با بهترین نفرات و دو تیم کامل شرکت کرده بودند.

سعیدی در مورد مبارازت خود تا رسیدن به فینال گفت: دور نخست در پیکار با نفر یک قزاقستان در حالی که تا ثانیه‌های پایانی بازنده بودم، به دلیل قدرت بدنی بهتر نسبت به رقیب موفق شدم نتیجه را به سود خود تغییر دهم. دور دوم نماینده افغانستان که کوراش کار بود را از پیش رو برداشتم و در نیمه نهایی نیز «ظفر» نماینده تاجیکستان با طلای جهان را شکست دادم. اما در فینال برابر نماینده عنوان ازبکستان بازنده شده و نقره گرفتم.

عضو تیم ملی سامبو کشورمان ادامه داد: از عملکرد خود در مبارزه فینال راضی نبودم. پیروزی در این مبارزه مهم دور از انتظار نبود، ولی چند اشتباه فردی باعث شد که مدال طلا را از دست بدهم. واقعاً شرایط آمادگی خوبی در این مسابقات داشتم.

وی در پایان گفت: هدف بعدی من حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و بازی‌های ایندورگیم است، منتظرم شرایط مسابقات اعلام شود. مسابقات قهرمانی جهان را نیز آبان ماه پیش رو داریم. با وجود اینکه رقبای خوبی در داخل ایران دارم، تلاش می‌کنم تا اول عضو اصلی تیم ملی شده و سپس برای کسب مدال در این رقابتهای مهم تلاش کنم.

کد خبر ۵۲۳۲۵۵۶