به گزارش آوای ورزش، طی روزهای اول تا نهم ماه جاری میلادی (ژوئن) شرکت تحقیقاتی «توکیو شوکو» در رابطه با برگزاری بازی های المپیک در توکیو یک نظرسنجی به صورت آنلاین میان ژاپنی ها انجام داد. طبق نتیجه این نظرسنجی بیش از ۶۰ درصد ژاپنی تمایلی به برگزاری این بازی ها و تماشای آن ندارند.

kyodo news در مورد نتیجه این نظرسنجی نوشت: ۳۴.۷ درصد از ۹۱۶۳ شرکت پاسخ دهنده ترجیح می دهند بازی ها لغو شوند در حالی که ۲۹.۳ درصد خواستار به تعویق افتادن این رویداد هستند.

این در حالی است که ۳۶ درصد شرکت ها اظهار داشتند که می خواهند المپیک طبق برنامه برگزار شود، این آمار حدود ۸ امتیاز کمتر از نظرسنجی قبلی در ماه فوریه است.

همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته ۳/۷۶ درصد شرکت ها پایین بودن میزان واکسیناسیون را دلیل برای به تعویق انداختن یا لغو بازی ها عنوان کردند. همچنین ۷۵.۷ درصد هم نسبت به اینکه ورود پرسنل المپیک از خارج از کشور می تواند به وخیم تر شدن وضعیت ویروس کرونا در ژاپن کمک کند، ابراز نگرانی کرده بودند.

طبق نظرسنجی آنلاین انجام شده ۶۳.۶ درصد دیگر پاسخ دادند که منحرف کردن کارگران پزشکی برای این رویداد باعث فشار بر سیستم بهداشت عمومی در ژاپن می شود.

در مورد تاثیری که لغو یا به تعویق انداختن بازی ها روی تجارت آنها خواهد گذاشت، ۵۸.۸ درصد از ۴۰۹۲ شرکت پاسخ دهنده گفتند که این موضوع «تأثیر منفی زیادی» خواهد داشت ، در حالی که ۴۱.۲ درصد نظر مخالف داشتند.

سی و دومین دوره بازی های المپیک اول تا ۱۷ مردادماه به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.