به گزارش “آوای ورزش” تیم هندبال صنعت مس کرمان یکی از دو نماینده هندبال ایران در بیست وسومین دوره رقابت های هندبال قهرمانی باشگاه های آسیا با پیروزی مقابل تیم مظهر(مدهر) در جایگاه پنجم این دوره از رقابت ها ایستاد و به کار خود در مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه های خاتمه داد.

تیم صنعت مس کرمان با هدایت حمید صادق شاه نشین در این رقابت ها در گروه B که شش تیم بود قرار گرفت و با پیروزی مقتدرانه مقابل قطان یمن کار خود را اغاز کرد

شاگردان صادقی در دومین دیدار مقابل تیم الکویت کویت قرار گرفتند و علی رغم ارائه یک بازی برتر نسبت به حریف در لحظات پایانی بازی برده را با اختلاف یک گل و نتیجه ۲۵ بر ۲۴ به حریف کویتی خود واگذار کردند.

نارنجی پوشان مس در سومین بازی مقابل تیم الوحده عربستان قرار گرفتند، در شرایطی که این تیم از امتیاز میزبانی بهره مند بود اما نماینده ایران حریف سعودی خود را شکست داد.

مس ایران در چهارمین بازی خود به مصاف تیم ازبک (المالیق) ازبکستان رفت و با تکیه بر تفکرات و اندیشه های مربی خود موفق شد در این دیدار نیز پیروز شود تا سومین برد خود را جشن بگیرد.

نماینده هندبال ایران در اخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف قهرمان لیگ ستارگان قطر یعنی تیم الدحیل رفت، تیم ایرانی که برای صعود به جمع چهارتیم پایانی محکوم به برد حریف قدرتمند و گران قیمت خود بود در نیمه نخست این دیدار با برتری ۱۶ بر ۱۳ به رخکتن رفت و حتی در دقایقی ابتدایی نیمه دوم اختلاف گل خود را در این بازی به عدد پنج رساند اما در پایان خستگی شاگران صادقی بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد تا نماینده ایران از صعود به جمع چهار تیم بازبماند.

تیم صنعت مس ایران‌ که اولین فصل حضور در جام باشگاه های آسیا را تجربه می کند از ساعت؛ ۱۶:۳۰ دقیقه امروز در اخرین مسابقه خود برای کسب جایگاه پنجم لیگ به مصاف دیگر نماینده کشور میزبان یعنی تیم مظهر(مدهر) عربستان رفت و در پایان موفق شد با حساب ۳۲ بر ۲۹ شکست دهد تا به کار خود در این رقابت ها با انجام شش مسابقه ، چهار برد و دو شکست و کسب جایگاه پنجم پایان دهد.

در پایان این دیدار افشین صادقی ملی پوش کرمانی تیم مس به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شد.

این عنوان در حالی برای صادقی به دست امد که وی پیش از این دو بار دیگر نیز به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شده بود.

همچنین قبل از این سلامان بربط،شهاب صادق زاده نیر در مرحله گروهی به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شدند تا از مجموع شش بازی انجام شده پنج مرتبه بازیکنان ایرانی برترین بازیکن میدان خود شوند.

در پایان پرونده اولین حضور مس کرمان در مسابقات جام باشگاه های آسیا سلامان بربط با به ثمر رساندن ۳۱ گل برترین گلزن نارنجی پوشان مس انتخاب شد و در مجموع در جایگاه پنجم برترین گلزنان جام باشگاه های اسیا قرار گرفت.

همچنین امیدرضا سرپوشی سنگربان سبزواری مس ایران با درصد سیو ۳۰.۸ دوازدهمین گلر برتر این مسابقات در مجموع ۲۸ دروازه بان حاضر قرار‌ گرفت.

صمد خزایی