به گزارش آوای ورزش، تیم ملی فوتسال ایران قصد داشت از اواسط تیر در تورنمنت فوتسال صدرا شرکت کند؛ رقابت هایی که گویا طلسم شده و تاکنون چندبار خبر برگزاری و سپس منتفی شدن آن منتشر شده است. آخرین بار از تیم هایی چون عراق، عمان و ارمنستان همراه با ایران به عنوان چهار تیم این تورنمنت یاد شده بود و ناظم الشریعه قصد داشت شاگردانش را در این رقابت ها محک بزند اما در نهایت خبر رسید که تیم ها آمادگی حضور در این بازی ها را ندارند و این تورنمنت منتفی است.

این در حالی است که در همین زمان از تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در تورنمنت چند جانبه تایلند هم دعوت به عمل آمده بود اما ناظم الشریعه اعلام کرد که ترجیح می دهد تیم ملی در این تورنمنت شرکت نکند و در تورنمنت صدرا به میدان برود و بازیکنان سپس در اختیار تیم های باشگاهی خود قرار بگیرند. حضور در تایلند منتفی شد تا حالا ایران هر دو تورنمنت را از دست بدهد.

چند روز پیش مهرداد سراجی سرپرست کمیته فوتسال در گفت‌وگویی تاکید کرد که “مطمئن باشید تیم ملی با آمادگی مناسب و برگزاری بازی تدارکاتی به جام جهانی می رود.” این در حالی بود که سراجی پیش از این مدعی بازی دوستانه فوتسال ایران با اسپانیا هم شده بود که نه تنها این اتفاق عملی نشد بلکه دو بازی دوستانه ایران با ژاپن و تورنمنت صدرا هم منتفی شد.

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی باید از اواخر شهریور در جام جهانی فوتسال به میدان برود که هنوز هیچ بازی تدارکاتی‌ای انجام نداده است. بعد از انصراف عجیب این تیم از تورنمنت تایلند که چند تیم معتبر جهان در آن حاضر بودند ناظم الشریعه اعلام کرد که ترجیح می دهد تیم ملی در تورنمنت صدرا به میدان برود اما حالا خبر رسیده که تنها عمان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و خبری از سایر تیم ها نیست تا عملا این بازی لغو شود.

از سوی دیگر تیم ملی برای برگزاری دو بازی دوستانه با ژاپن در مرداد ماه نیز برنامه ریزی کرده بود و به محک جدی در این دو دیدار امید داشت اما خبر رسید که این بازی نیز لغو شده و چشم بادامی ها قید بازی با قدرت اول فوتسال آسیا را زده اند. دیروز خبر رسید که بلاروس نیز برای بازی با ایران درخواست داده اما هنوز برگزاری این بازی و حتی زمان آن هم قطعی نیست تا نگران این باشیم که تیم ملی بدون بازی تدارکاتی به لیتوانی برود.