به گزارش آوای ورزش، علیرضا استکی سرمربی تیم بوکس با یادآوری لغو مسابقات قهرمانی فرانسه گفت: اگر این رقابت ها لغو نمی شد می توانستیم ۵ تا ۶ سهمیه برای المپیک المپیک بگیریم.

وی با بیان این که هر دو بوکسور اعزامی به توکیو توانمند و قابل هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان بوکس ایران در المپیک بهترین باشند.

استکی در مورد ازبکستان و قزاقستان و اینکه نمایندگان این دو کشور حریفان اصلی ایران در المپیک به حساب می آیند، افزود: افزود: در بین ۶ نفر اول بوکس دنیا ۴ نفر آسیایی هستند که ازبکستان و قزاقستان جزوشان هستند.

وی یادآور شد: در اردن، توانستیم مقابل قزاق‌ها پیروز شویم. در کل بوکس ایران با مشکل داوری مواجه است نه بازیکن قزاق. آنها لابی قوی دارند تا حدی که فدراسیون جهانی دست شان است.

سرمربی تیم ملی بوکس با بیان اینکه در اردوی ازبکستان چیزی کم نداشتیم بلکه بهتر بودیم، گفت: قزاق ها از حمایت‌های خوبی بهره مند هستند. دغدغه مالی ندارند. امیدوارم تدبیری در تمام رشته ها اندیشیده شود که قهرمانان ما هم دغدغه مالی نداشته باشند.

استکی در عین حال تاکید کرد: در زمان حضور صالحی‌امیری دغدغه نداشتیم و همه چیز نسبتا خوب بود امیدوارم در المپیک بدرخشیم.

وی در پاسخ به این سوال که بوکس چقدر شانس کسب مدال در المپیک دارد، گفت: من روحیاتم به گونه‌ای است که نمی‌خواهم فقط شرکت‌کننده باشیم. در حضورم در تیم ملی در دو سال گذشته در جهانی تا مدال جهانی رفتیم بعد ترکیه را بردیم در اردن سه سهمیه گرفتیم که دو تا به ما دادند. بعد به کرونا خوردیم و بعد از آن اردوهای خوبی داشتیم. در قهرمانی آسیا هم درخشیدیم جدا از بحث مدال شیوه بچه‌ها طوری بود که نگاه ها به بوکس ایران عوض شد. به توکیو می‌رویم تا بهترین عملکرد فنی و بدنی را داشته باشیم اما در نهایت همه چیز دست خداست.