به گزارش ” آوای ورزش” مسابقات هندبال ساحلی زنان ایران در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد و پس از اتمام مرحله نخست و استراحت کوتاه، تیم‌ ها پا به مرحله نهایی خواهند گذاشت.

اعظم قینانی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم‌سپاهان در منطقه جنوب لیگ برتر هندبال ساحلی زنان و صعود به مرحله پایانی اظهارکرد: این رقابت‌ها در دو منطقه شمال و جنوب برگزار شد و پس از مدتی به پایان رسید.

سرمربی تیم هندبال ساحلی هیئت هندبال اصفهان عنوان کرد: در بخش جنوب ۱۰ تیم حاضر بودند و مسابقات طی ۳روز در ۲گروه ۵تیمی برگزار شد.
وی با بیان اینکه ۲تیم از استان کرمان، ۴تیم از بندرعباس، ۲تیم از اصفهان و یک تیم از بوشهر در این بخش حاضر بودند، تشریح کرد: به لطف حضور تیم‌های مختلف، سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود و امیدواریم این روند رو به رشد لیگ ادامه داشته‌باشد.
قینانی در ادامه به تفکیک رشته هندبال به دو حوزه سالنی و ساحلی اشاره کرد و گفت: این پروسه جداسازی زمانبر است و مدتی برای پالایش و استعدادیابی برای هردو بخش طول می‌کشد.

سرمربی تیم هندبال ساحلی هیئت اصفهان با اشاره به اینکه فشار موجود در جنوب کشور به بازیکنان بالا بود، اظهار تصریح کرد: از نظر کیفیت بازی، تیم‌های جنوبی کشور از سطح بالاتری برخوردار هستند و تقریبا تیم های جنوبی به همراه اصفهان از سبک سالنی خارج شده و ساحلی‌باز شده‌اند.

او در پاسخ به سطح فنی مربیان حاضر در این رقابت‌ها بیان کرد: می‌توان گفت که کادرفنی تیم‌ها بهتر از سال‌های قبلی بودند. مربیان به‌روز تر شده بودند و دانش ساحلی بالاتر رفته‌بود.

قینانی در خصوص تیم هیات هندبال اصفهان نیز عنوان کرد: مشخص است که استان اصفهان پتانسیل صعود به ۴تیم برتر منطقه جنوب را دارد. تیم ب تحت شرایط خاصی به این مرحله صعود نکرد اما تیم الف که همان قدرت اصلی هم به‌شمار می‌رفت.
سرمربی تیم هندبال ساحلی اصفهان ادامه داد: بازیکنان ملی‌پوش سالنی در این تیم حضور نداشتند و همچنین افرادی را به دلیل کنکور و ازدواج همراه خود نداشتیم اما بازهم کیفیت بازی‌ها خوب بود و نتیجه خوبی هم رقم خورد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان میزبان مرحله پایانی رقابت‌های لیگ هندبال ساحلی است، متذکر شد: ۳تیم از حوزه شمال و ۳تیم از جنوب در مرحله پایانی حضور خواهندداشت و امیدوارم کیفیت بازی ها طی یکی دو هفته که فرصت باقی‌است با تمرینات مناسب بالاتر هم برود.

 

صمد خزایی