به گزارش آوای ورزش، سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خواستار احتیاط همه افراد در بازی‌های المپیک آینده در توکیو شده است.

این هشدار بعد از سرزنش سازمان بهداشت جهانی در خصوص حضور تماشاگران در مسابقات یورو و افزایش کرونا داده شده است. ازدحام جمعیت داخل استادیوم‌ها در شهرهای میزبان دلیل افرایش کووید ۱۹ اعلام شد.

توکیو در حال آماده‌سازی برای حضور هزاران ورزشکار، خبرنگار و نمایندگان فدراسیون‌های جهانی است. نگرانی از سوی متخصصان پزشکی در ژاپن وجود دارد که میزبانی این رویداد می‌تواند به تسریع شیوع کرونا کمک کند.

براساس گزارش رویترز، ماریا ون کرخوو سرپرست فنی کووید ۱۹ در سازمان بهداشت جهانی گفت که این سازمان از اتفاقات یورو ۲۰۲۰ درس گرفته و همچنان پیش از بازی‌ها به کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازیهای توکیو مشاوره می‌دهد.

ون کرخووه در این باره گفت: IOC و دیگران برنامه‌های خود را برای المپیک مشخص کرده‌اند و ما به آنها در مورد استفاده بهتر از این برنامه‌ها مشاوره داده‌ایم.

وی افزود: اگر ویروس وجود داشته باشد و اقدامات احتیاطی در بازی‌ها انجام نشود ویروس گسترش می‌یابد. ما احتیاط می‌کنیم و از همه می‌خواهیم در کارهایی که انجام می‌دهند احتیاط کنند.

بازیهای المپیک توکیو درحالی از اول مرداد آغاز می شود که حضور تماشاگران خارجی ممنوع است و احتمال ممنوعیت حضور تماشاگران داخلی نیز وجود دارد.