به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی المپیک در نخستین بازی تدارکاتی خود پیش از شروع المپیک توکیو، مقابل نیجریه تن به شکست داد.

شاگردان گرگ پاپاویچ در این بازی که در لاس وگاس برگزار شد با نتیجه ۹۰ بر ۸۷ مغلوب نیجریه شدند تا یکی از بدترین شکست‌های تاریخ دیدارهای تدارکاتی بسکتبال آمریکا را به نام خود ثبت کرده باشند.

کوین دورانت ۱۷ امتیاز، جیسون تیتوم ۱۵ امتیاز و ۷ ریباند و دیمین لیلارد ۱۴ امتیاز و ۴ پاس گل برای تیم ملی آمریکا داشتند. از ۶۳ شوت بازیکنان تیم آمریکا تنها ۲۶ شوت وارد سبد نیجریه شد.

 

تیم ملی آمریکا در حالی به نیجریه باخت که تا کنون مغلوب هیچ تیم آفریقایی نشده بود و نیجریه را در المپیک ۲۰۱۲ لندن با اختلاف ۸۳ امتیاز (۱۵۶ بر ۷۳) از پیش رو برداشته بود. دیگر بازی دوستانه این دو تیم پیش از المپیک ۲۰۱۶ با نتیجه ۱۱۰ بر ۶۶ به سود آمریکا تمام شده بود.

تیم ملی آمریکا پس از المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، ۵۷ بازی تدارکاتی برگزار کرده است که این سومین شکست آنها بود.

هدایت تیم ملی نیجریه بر عهده مایک براون، کمک مربی تیم گلدن استیت وریرز است.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا پس از این بازی گفت: خوشحالم که چنین اتفاقی افتاد، البته اگر هیچ درسی از این شکست نگیریم، این بازی کاملا بی‌ارزش خواهد بود.

تیم ملی آمریکا که روز چهارشنبه ۶ مرداد در بازی‌های المپیک توکیو به مصاف ایران خواهد رفت، ۴ بازی تدارکاتی دیگر هم پیش رو دارد.