به گزارش آوای ورزش، نعیما خواجوی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: روزهای پایانی تمرین قبل از اعزام به بازی‌های المپیک توکیوست و نوع و کیفیت تمرینات بدنسازی با توجه به نزدیک شدن به زمان آغاز رقابتهای کاراته طراحی و اجرا می‌شود. در اجرای هر تمرین زمان کوتاه و شدت بالا مد نظر است تا با کارهای سرعتی آمادگی بدنی به چیزی که مدنظر ماست برسد.

مربی تیم ملی در مورد شرایط مطلوب فیزیکی گنج زاده گفت: برنامه ریزی ما رسیدن سجاد به وزن ۱۰۳ کیلوگرم برای حضور در مبارزات توکیو بود، در شرایط فعلی تنها یک کیلوگرم با هدف خود فاصله داریم. کاهش وزن هم به نحوی طراحی شد که روی عملکرد فنی او تأثیر منفی نگذارد.

وی ادامه داد: شرایط فعلی سجاد را می‌توانم با آمادگی بدنی او در آستانه مسابقات جهانی اسپانیا ۲۰۱۸ اسپانیا مقایسه کنم که همه رقبا را یکی بعد از دیگری با اقتدار شکست داد و طلا گرفت. واقعاً شرایط بدنی ایده آلی دارد، ولی به لحاظ قدرتی و سرعتی خیلی بهتر از آن زمان است.

خواجوی در مورد احتمال کسب مدال طلا توسط سجاد گنج زاده گفت: ما خیلی امیدواریم که این اتفاق خوش یمن بیفتد. کمتر دیدم کاراته کایی در این وزن چنین تحرکی روی تاتامی در اجرای تکنیک و چرخش‌های تاکتیکی داشته باشد. پاهای قدرتمند سجاد یک حسن برای اوست. کمتر سنگین وزنی را در این چند ساله دیده ام که مثل سجاد خیلی راحت روی تاتامی رقص پا کرده، حمله و اجرای تکنیک کند.

مربی تیم در مورد شرایط سجاد در مقایسه با مدعیان سنگین وزن جهان گفت: سجاد همیشه یکی از بهترین‌های دنیا بوده و هست. البته که در برخی مواقع تزلزل داشته و آن هم به دلیل اشتباه در تحلیل شیوه مبارزه رقیب بوده که دچار اشتباه می‌شد. به عنوان مثال در آخرین مبارزه برابر «گوگیتا» ساکن بود و باخت، در صورتی که اگر در زمان مبارزه جابجایی داشت، بازنده تاتامی را ترک نمی‌کرد. خود سجاد می‌داند که در اغلب مواردی که ساکن بوده، نتیجه را به رقیب واگذار کرده. سجاد باید روی تاتامی تحرک بالایی داشته باشد و ضربات خود را با هدف کسب امتیاز اجرا کند. من همه سنگین وزن‌های دنیا را می‌شناسیم به جرأت می گویم او بهترین است.

وی با اشاره به حضور ذبیح الله پورشیب در اردوی تیم ملی خاطرنشان ساخت: حضور سرگروه تیم ملی در کنار سجاد خیلی مؤثر است. سجاد به یک حریف سطح بالا نیاز داشت و بر همین اساس قرار شد ذبیح الله بیاید و در تمرینات کمک کند. در این شرایط این نوع تمرینات برای پورشیب مناسب نیست.ولی برای کمک به سجاد آمده و هم در بدنسازی و هم فنی حضوری فعال دارد. بخصوص در تمرینات فنی یک کاراته کای قلدری مانند پورشیب خیلی مؤثر است. «آراگا» یکی از رقبایی است که احتمال مبارزه با سجاد را دارد و به نوعی شرایط فنی نزدیک او به پورشیب خیلی کمک مؤثری است.

وی در خصوص طراحی تمرینات بر اساس رقبای گنج زاده گفت: اگر غیر از این بود یعنی ما کاری نکردیم. ما همه حریفان را به خوبی می‌شناسیم و تک تک آنها را آنالیز کرده ایم. سجاد با همه این کاراته کاها غیر از «آراگا» مبارزه کرده، حتی در رقابتهای تیمی هم مبارزه‌ای رودرو نداشته اند. ما به این نوع تمرینات می گویم همانند سازی، روزهای پایانی تمرینات به این شکل طراحی و اجرا می‌شود. از هفته آینده شرایط استراحت و خواب سجاد را نیز به وقت توکیو تنظیم می‌کنیم تا از این بابت هم بتواند با شرایط محیط، آب و هوایی توکیو هماهنگ شود. در واقع هیچ چیز را شانس و اقبال واگذار نکردیم و روی جزئیات هم تمرکز کرده و برنامه داریم.