به گزارش آوای ورزش، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی و پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو در خصوص این دوره از رقابتها گفت:” المپیک بزرگترین میدان ورزشی برای بسکتبالیست هاست. همه به شرایط واقف هستند و نمی توان توقعات غیر واقعی داشته باشیم.”

کاپیتان تیم ملی در خصوص اردوهای تیم ملی در این مدت گفت:”المپیک بزرگترین میدان ورزشی برای بسکتبالیست هاست. همه به شرایط واقف هستند و نمی توان توقعات غیر واقعی داشته باشیم.این مدتی که در اردوها بودیم تمرینات خیلی سخت و فشرده ای را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم که بتوانیم در المپیک تلاش خودمان را بکنیم.”

نیکخواه بهرامی در ادامه توضیح داد:” مسلما شرایط در حد المپیک نیست. مشکلاتی در کشور است. وقتی قرار است تیم های ورزشی در المپیک شرکت کنند باید شرایط درخور این مسابقات باشد. اما تکنولوژی ما در حد رقابتها نیست . واقعا بحث غر زدن نیست. این موضوعی است که ما سالهاست فریاد می زنیم و تلاش بزرگی می طلبد. ما از نظر تکنولوژی عقب افتاده ایم و کم کم داریم به جایی می رسیم که دیگر نمی توانیم خودمان را حتی به کشورهای درجه دو یا سه دنیا برسانیم.”

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در رقابتهای المپیک نگرانی خود را برای ورزش ایران اینگونه ابراز کرد:”من از ۱۷ سالگی در تیم ملی بوده ام و هرسال شاهد این موضوع هستم که عقب تر می رویم. در یکی دو سال اخیر انقدر فاصله زیاد شده که باید منتظر سقوط آزاد ورزش کشور باشیم.” وی ادامه داد:” بالاخره ورزش روز دنیا مسائل جانبی می طلبد که ما نداریم. کاری که ما می توانستیم بکنیم این بود که بیشتر از حد توانمان تمرین کردیم و امیدوارم در المپیک بازی هایی در حد خودمان انجام دهیم. ”

 

وی درباره پرچمداری کاروان ایران در المپیک گفت:” من در طول این سالها سعی کردم تمام تلاشم را برای بسکتبال انجام دهم. اینکه مسئولیت پرچمداری را به من داده اند افتخار بسیار بزرگی است. امیدوارم که لایقش بوده باشم. کسانی که در سالهای گذشته پرچمدار بوده اند الگوی من بوده اند. از اینکه من را انتخاب کردند خیلی خیلی ممنونم. واقعا توقع نداشتم و غافلگیر شدم.”

صمد درباره برادر فقید خود که در کسب جواز حضور در المپیک ۲۰۰۸ نقش موثری داشت گفت:” جای آیدین خیلی خیلی خالی است. من مطمئنم اگر آیدین بود نقش بسیار بزرگی در بسکتبال کشورمان داشت. شاید حتی بیشتر از من. آیدین می توانست مهره خیلی خیلی تاثیرگذاری باشد و به ما کمک کند.”

کاپیتان تیم ملی ایران درباره اینکه چقدر می توانیم در المپیک نمایشی به خوبی جام جهانی داشته باشیم گفت:”شرایط بسیار متفاوت است. در جام جهانی ۳۲ تیم و در المپیک ۱۲ تیم وجود دارد. انگار که ما در جام جهانی دو مرحله بالا رفته ایم. به صورتی که از ۳۲ تیم به جمع ۱۶ تیم و سپس ۸ تیم رسیده ایم. تیم هایی که توانسته اند جواز حضور در المپیک را بگیرند از دو سال پیش تا امروز برنامه ریزی خیلی گسترده ای داشته اند. ما هم شرایط را می دانیم که خیلی متفاوت است. از گروه ما دو تیم در مرحله بعد حضور خواهند داشت که فکر می کنم حتما یکی از آنها قهرمان خواهد شد. با این حال مردم از ما توقع دارند. ما تمام تلاشمان را می کنیم اما باید واقع بین باشیم.”

 

کیانا شادرو