به گزارش آوای ورزش،محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفتگو با برنامه جهان ورزش (وزنه برداری) از عملکرد تیم وزنه برداری در المپیک دفاع کرد و گفت: سهمیه ما به دلیل دوپینگ هایی که قبل از مدیریت فعلی فدراسیون رخ داده کم شده بود ولی ما خیلی علاقمند بودیم که سهراب مرادی را در ترکیب داشته باشیم اما در نهایت به دو نفر فعلی رسیدیم و در مسابقه نیز شاهد عملکرد خوبی بودیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: علی داودی بیشتر از رکورد خودش را می‌توانست بزند اما ترجیح دادیم بالاتر نزنیم چون حرکت دوم دوضرب را با سرگیجه زد که ترجیح دادیم وزن را زیاد نکنیم.

برخواه در خصوص علی هاشمی نیز گفت: ما طبق برنامه پیش رفتیم و در مجموع ورزشکاران ما خوب جنگیدند و کم کاری نکردند.

وی ادامه داد: سهراب مرادی با یک وزنه سبک می‌توانست سهمیه را در کلمبیا کسب کند اما این کار را انجام نداد. در انتخاب نفرات تا نیمه خرداد ماه همه کشورها فرصت داشتند تا اسامی لیست نهایی را مشخص کنند اما بالاتر از سهراب مرادی علی میری و ایوب موسوی در رنکینگ بودند.

او افزود: ما بخاطر سهراب ۲ نفر بالاتر از او را حذف کردیم و ۳ نفر نهایی را که داودی؛ هاشمی و سهراب بودند را به فدراسیون جهانی معرفی کردیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: ۲ روز بعد از آن فدراسیون جهانی اسامی نفرات را در سایت منتشر کرد که حدود ۴۶ ورزشکار بودند و شانس سهراب در آن لیست سهمیه بسیار کم بود. بنابراین ما به جای اینکه یک سهمیه را از دست بدهیم اسم داودی و هاشمی را ارسال کردیم چون قطعاً سهراب مرادی شانس حضور در لیست نهایی را نداشت.

برخواه خاطر نشان کرد: در ۱۵ تیر ماه که ۲ هفته به المپیک مانده بود کشور ساموا انصراف داد و در وزن ۹۶ یک گزینه خالی شد. ما چطور باید این اتفاق را در خرداد پیش بینی می‌کردیم که سهراب را در لیست قرار می‌دادیم؟