به گزارش آوای ورزش،تکوان ـ دو ITF بعنوان رشته مادر تکوان ـ دو که هیچ شکی در قدمت ، اصالت و پویایی آن نیست بعنوان رشته ای که سرآغاز شروع تاریخ تکوان ـ دو در ایران است از سال ۱۳۴۹ مطرح است.

فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو بعنوان مرجعیت رشته تکوان ـ دو در تعامل با کمیته بین المللی المپیک همراه در طول سالیان متمادی از بدو تاسیس ، با استناد اساسنامه خود بعنوان یک سازمان منسجم و سازمان یافته بر حمایت کامل از نمایندگی های انحصاری و تام الاختیار خود در کشورهای عضو تاکید کرده است.

در سالهای اخیر برخی افراد و گروه های معلوم الحال با عوام فریبی ، ایجاد هرج و مرج ، سواستفاده از کم اطلاعی برخی افراد بخصوص در استانها با معرفی دروغین خود بعنوان نماینده ITF و برخی موازی کاری ها بدنبال سواستفاده مالی از قِبل فروش احکام فنی بی اعتبار داخلی و حتی ثبت نام های دروغین برای احکام بین المللی بدون داشتن هیچ سمت و جایگاه رسمی از سوی فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (مرکزیت اتریش) در ایران نموده اند.

فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو اگر چه در نامه های متعدد طی سالیان اخیر نماینده رسمی خود استاد حسین فرید صباغ و سایر مسئولین رسمی انجمن تکوان ـ دو ITF ایران را معرفی و بر فعالیت آنها بعنوان تنها نماینده رسمی و انحصاری خود در ایران تاکید کرده است و این موضوع در بخش نمایندگان ITF در وب سایت رسمی این فدراسیون نیز قابل مشاهده است ولی سهل انگاری برخی علاقه مندان و از سویی تلاش های بی وقفه افراد سودجو موجب بروز سودجویی های مالی در ایرن راستا شده است.

فدراسیون بین المللی تکوان ـ دو (مستقر در اتریش) با ارسال نامه ای قاطع و محکم ضمن تاکید مجدد بر نمایندگی و مقامات رسمی آن در ایران بر ادعاهای دروغین هر شخص حقیقی و حقوقی که اسم یکی از آنها به صراحت نیز در نامه مذکور امده است ، خط بطلان کشیده است.

جواد منتخبی