به گزارش آوای ورزش، تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران از ۶ تا ۱۳ مهر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند. ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری، ملیکا کرمی، پریناز حاجیلو و مریم فرعی ملی‌پوشان ایران در این دوره از مسابقات هستند که با هدایت حمیده ایرانمنش روز گذشته (جمعه) به قطر محل برگزاری قهرمانی آسیا اعزام شدند.

ایرانمنش در مورد وضعیت آمادگی تیم گفت: اردوهای متعددی را پشت سر گذاشتیم، وضعیت بازیکنان بهتر شده و اکنون آمادگی نسبی خوبی دارند. البته قبل از این هم گفته‌ام کمبود مسابقه داریم اما خوشبختانه قبل از قهرمانی آسیا در تور جهانی قطر شرکت می‌کنیم و بازیکنان محک می‌خورند. سطح این رقابت‌ها خیلی بالاست و احتمال دارد با یک بازی حذف شوند. البته بستگی به قرعه‌شان دارد. امیدوارم در این مسابقات چندین بازی انجام بدهند تا شرایط مسابقات بین‌المللی برایشان ایجاد شود و در مسابقات تیمی آسیایی عملکرد خوبی داشته باشیم.

او افزود: کشورهای خوبی در قهرمانی آسیا حضور دارند و ۱۰ تیم برتر جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست می‌آورند. اولین هدف ما کسب سهمیه جهانی است. رنکینگ دور قبل ما یازدهم بود که امیدوارم امسال به ۱۰ تیم راه پیدا کنیم و سهمیه را به دست بیاوریم.

ایرانمنش در مورد رقبای ایران در قهرمانی آسیا گفت: کشورهایی مثل قزاقستان و ازبکستان از رقبای اصلی ما هستند که در این رقابت‌ها حضور دارند. اگر جزو ۱۰ تیم قرار بگیریم، برای صعود به جمع ۸ تیم سنگاپور و هند هم روبروی ما هستند که کار سخت است. در این دوره ۶ تیم برتر دور قبلی در مراحل اول مسابقه نمی‌دهند و ۱۴ تیم دیگر برای قرار گرفتن بین ۱۰ تیم و در نهایت ۸ تیم برتر رقابت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی به انگیزه ملی‌پوشان برای شرکت در قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: استرس بر بازیکنان حاکم است چون مسابقه‌ای نرفته‌اند اما در تور جهانی قطر حضور داریم که شرایط را بهتر می‌کند. امیدوارم با یک بازی حذف نشوند و چندین مسابقه بدهند تا شرایط را بهتر کنترل کنند اما انگیزه بالایی دارند و هدفشان کسب سهمیه جهانی است. با انگیزه بالایی هم تمرین کرده‌اند و شرایط اردو از نظر روانی خوب بود. امیدوارم این دوره بهتر از قبل کار کنیم.