به گزارش آوای ورزش،تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران فردا (چهارشنبه) اولین رقابت خود را در مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می کند و اگر بتواند هند را شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کند، اولین مدال تیمی خود را در قهرمانی آسیا می گیرد و یک تاریخ سازی بزرگ انجام می دهد.

تیم ایران که در مرحله گروهی حضور ندارد و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافته است، از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم هند می رود.

این دو تیم در حالی با هم رقابت می کنند که هندی ها سه بازیکن در رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان دارد و و برای ایران تنها نوشادعالمیان تنها بازیکن زیر ۱۰۰ جهان است.

با توجه به اینکه بازیکنان ایران در لیگ های فرانسه ، مجارستان و اتریش به رقابت پرداخته اند باید دید تجربه ای که به دست آورده اند، می‌تواند کمک کند تا ایران پیروز این دیدار حساس و سرنوشت ساز باشد.

رنکینگ جهانی بازیکنان هند

*سارات کمال: رنکینگ ۳۳جهان
*ساتیان: رنکینگ ۳۹ جهان
*هارمیت دیسای: رنکینگ ۷۱ جهان
*ماناو تاکار: رنکینگ ۱۳۵ جهان
*سانیل: رنکینگ ۲۴۷ جهان

رنکینگ جهانی بازیکنان ایران

*نوشاد عالمیان: رنکینگ ۷۳ جهان
*نیما عالمیان:رنکینگ ۱۲۵ جهان
*امیر حسین هدایی: رنکینگ ۱۶۶ جهان
*امین احمدیان: رنکینگ ۲۰۱ جهان
*محمد علی رویین تن: بدون رنکینگ جهانی

مهرداد علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد وضعیت تیم در آستانه یک مسابقه مهم بیان کرد: بازیکنان با انرژی و سر حال هستند و امیدوارم فردا اتفاق غیر منتظره نیفتد و نتیجه ای بگیرند که باعث خوشحالی همه شود.

او ادامه داد: قرار است امشب جلسه ای با تیم مردان داشته باشم و البته این جلسه را شب گذشته با تیم دختران هم داشتم. می خواهم که بازیکنان سعی کنند بازی های خوبی انجام دهند. هند هم تیم قدرتمندی است و در مسابقات رودر رو، بیشتر موفق به شکست ما شده است اما بازیکنان ما با انگیزه و آماده اند. در لیگ های اروپایی بودند و تمرین کردند و ما می رویم بهترین بازی خودمان انجام دهیم. البته برای حریف هم باید احترام قائل شد چون این تیم همه برای پیروزی می آید.