به گزارش پایگاه خبری آوای ورزش؛ دور سوم مرحله رفت رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های ایران از روز شنبه ۲۴ مهرماه با شرکت ۱۰ تیم به مدت چهار روز به میزبانی تالار هندبال شهید سلیمانی پایتخت برگزار شد‌ و روز سه شنیه ۲۷ مهرماه به پایان رسید که در پایان نیروی زمینی همچنان صدرنشین لیگ باقی ماند.

خزایی خبرنگار و کارشناس حوزه والیبال در رابطه با بازی های دور سوم لیگ برتر هندبال اظهار داشت؛ در حساس ترین بازی این مرحله و به نوعی فینال زود رس لیگ،تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون موفق شد تیم‌ فولاد مبارکه سپاهان رقیب اصلی خود را در جدول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ شکست دهد تا همچنان با انجام شش بازی و کسب شش پیروزی با ۱۲ امتیاز صدرنشین لیگ برتر باشد.

خزایی با اشاره به برگزاری لیگ‌ متمرکز افزود؛ دومین فصلی است که رقابت های هندبال به صورت متمرکز به میزبانی تهران برگزار می شود،تیم ها در این فصل همه با روحیه ظاهر شدتد و هیچ رقابتی قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد؛ به طور مثال تیم صنعت مس کرمان‌ که در آخرین دوره رقابت های قهرمامی آسیا پنجم شد در مرحله دوم بازی را به نفت وگاز گچساران واگذار کرد.
همچنین در این‌ مرحله تیم ستارگان دشتستان که درحال حاضر با یک برد در رده های اخر جدول قرار دارد مقابل نیروی زمینی صدرنشین در نیمه نخست بازی را برد و در پایان با اختلاف دوسه گل بازی را واگذار کرد.

خزایی با بیان اینکه سطح لیگ امسال نسبت به سالهای اخیر بالا رفته است اظهار داشت؛ سطح لیگ‌امسال نسبت به سالهای اخیر بسیار بالا بوده و بازیکنان‌ ملی پوش در تیم های محتلف پخش شده اند البته تغییرات زیادی در کادرفنی تیم ها هم ایجاد شده و همین‌ تفکرات باعث شده تا لیگی جذاب تر داشته باشیم برای مثال تیم ذوب آهن در این فصل باهدایت حمیدصادق شاه نشین حاصر شده است، فولاد مبارکه سپاهان مجید رحیم زاده رو به عنوان سرمربی انتصاب کرده است‌، نیروی زمینی با رهبری محمدرضا رجبی در لیگ ۱۴۰۰ حضور دارد.

کارشناس هندبال با هدف ایجاد انگیزه در میان بازیکنان لیگ لیگ برتر گفت؛ حضور مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی تیم ملی بزرگسالان در محل برگزاری مسابقات انگیزه بازیکنان را بالا برده است و اگر به ترکیب تیم ملی بزرگسالان نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که جوانگرایی صورت گرفته و بازیکنان از تیم های مختلف در تیم‌ ملی حضور دارند.

خزایی در پایان‌ بیان کرد؛ سومین اردو به میزبانی‌ تهران از روز دوشنبه دوم آبانماه با شرکت ۲۱ بازیکن زیر نطر فرناندز برگزار می شود و سپس تیم ملی عازم تورنمت چهار جانبه قطر خواهد شد که در این اردو سه لژیونر پویا نوروزی نژاد، افشین صادقی و سجاد استکی حضور خواهند داشت.