به گزارش آوای ورزش، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار مقابل بحرین به پیروزی رسید تا پنجره نخست رقابتهای انتخابی جام جهانی را با دو برد به پایان برساند.

در این دیدار مصطفی هاشمی پنج بازیکن شروع کننده را متفاوت با بازی در ایران انتخاب کرد. محمد جمشیدی، محمد حسن زاده، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی پنج بازیکن آغاز کننده برای ما بودند. بجرینی ها نیز ترکیب خود را متفاوت چیدند و همانطور که انتظار می رفت، سی جی بازیکن آمریکایی بحرین در این بازی مقابل ایران به میدان آمد. اولین دو امتیازی این دیدار برای میزبانی به ثبت رسید که از حضور هوادارانش در سالن بهره می برد. کمی بعد محمد حسن زاده با یک لی آپ ایران را نیز به عدد ۲ رساند تا این آغازی برای قدرتنمایی این بازیکن مقابل بحرینی ها باشد. سپس محمد جمشیدی با پاس یار همشهری اش بهنام یخچالی سه امتیازی خود را داخل سبد کرد و ایران را ۲_۵ از حریف پیش انداخت. در دو دقیقه بعدی این کوارتر هیچ یک از دو تیم موفق به کسب امتیاز نشدند و بالاخره حسن زاده بار دیگر در زیر سبد بحرین کسب امتیاز کرد. در ادامه بازیکنان ایران سعی بر افزایش اختلاف امتیازی داشتند و توانستند کوارتر نخست را با اختلاف ۷ امتیاز و با نتیجه ۱۷_۲۴ به سود خود به پایان برسانند.

در ابتدای کوارتر دوم بحرینی ها بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و حتی با دانک محمد حمودا اختلاف را به عدد ۲ کاهش دادند. اما چندی نگذشت که با پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی و بازی خوب سعید داورپناه و سجاد مشایخی اختلاف بار دیگر به نفع تیم ایران افزایش پیدا کرد و سرمربی بحرین مجبور به گرفتن زمان استراحت شد. این زمان استراحت هم برای بحرینی ها کارساز نبود و در ادامه این کوارتر سالار منجی همچون بازی رفت، در زیر حلقه چه در دفاع و چه در حمله نقش موثری ایفا کرد و با لی آپ ها و بلاک شات ها اختلاف را بیش از گذشته افزایش داد تا شاگردان مصطفی هاشمی با اختلاف ۱۴ امتیاز و با نتیجه ۳۵_۴۹ به رختکن بروند. در پایان نیمه نخست، بهنام یخچالی موثرترین بازیکن میدان و محمد حسن زاده با ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان نام گرفت.

در کوارتر سوم، ارسلان کاظمی در زیر حلقه با ریباندهای پیاپی کمک بزرگی به تیم ایران کرد. همچنین زمانیکه بحرینی ها اختلاف را تک رقمی کردند، این محمد جمشیدی بود که با پرتاب سه امتیازی خود و سپس یک لی آپ زیبا، امید تیم میزبان را ناامید کرد. در ادامه با بازی خوب کاظمی، حسن زاده و سجاد مشایخی تیم ایران این کوارتر را نیز با اختلاف زیاد و با نتیجه ۵۰_۷۲ به پایان رساند.

کوارتر چهارم با پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی برای تیم ایران آغاز شد. در ادامه شاهد بازی خوب سعید داورپناه، مهدی کامرانی و ارسلان کاظمی بودیم. در دو دقیقه و پانزده ثانیه مانده به پایان این دیدار با توجه به اختلاف ۳۲ امتیازی مصطفی هاشمی پنج بازیکن داخل زمین را تعویض کرد تا شانس بازی در این دیدار را به متین آقاجانپور، نوید رضایی فر، میثم میرزایی و روزبه ارغوان نیز بدهد. در نهایت تیم ایران با نتیجه ۶۴_۱۰۰ به دومین پیروزی برابر بحرین دست یافت تا پنجره نخست انتخابی جام جهانی را با دستی پر به پایان برساند.

در این دیدار همچون دیدار دور رفت، ارسلان کاظمی با ۱۴ امتیاز، ۱۷ ریباند و ۶ پاس گل دبل دبل کرد و موثرترین بازیکن میدان شد. بهنام یخچالی نیز با ۲۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران نام گرفت.

پنجره دوم انتخابی جام جهانی اسفندماه برگزار می شود و تیم ایران باید با قزاقستان و سوریه به رقابت بپردازد.

 

کیانا شادرو