به گزارش “آوای ورزش “ در روز نخست از بیستمین مرحله رقابت های هندبال قهرمانی مردان آسیا تیم ملی هندبال کشورمان دقایقی قبل در گروه B این رقابت ها در شهر دمام عربستان در نخستین بازی خود به مصاف تیم استرالیا رفت.

این دیدار که از ساعت؛ ۱۸:۳۰ دقیقه در سالن دوم مسابقات یعنی امیر النایف برگزار شد با شروع خوب بلند قامتان هندبال ایران همراه بود و شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و با ارائه یک بازی راحت مقابل حریف نچندان قدرتمند با نتیجه قاطع ۳۲ بر ۱۰ مقابل استرالیا به برتری رسیدند.

تیم ملی هندبال کشورمان فردا در دومین بازی خود از ساعت؛ ۱۶:۳۰ دقیقه به مصاف هند می‌رود و پنج شنبه در آخرین بازی مرحله مقدماتی از ساعت؛ ۱۸:۳۰ مقابل عربستان میزبان صف آرایی می‌کند.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان اسیا انتخابی رقابت های قهرمانی جهان از امروز ۲۸ دی با شرکت ۱۶ تیم در شهر دمام عربستان اغاز و تا یازدهم بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.

پنج تیم‌ برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳به میزبانی مشترک لهستان و سوئد را کسب خواهد کرد.

در دیگر دیدار این گروه عربستان میزبان مصاف هند رفته و تا پایان نیمه نخست ۲۶ بر ۱۴ به برتری دست یافت.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این مسابقات در سالن اول و اصلی رقابت های در شهر دمام عربستان هم‌زمان با دیدار ایران و استرالیا برگزار شد تا تیم ملی کشورمان در افتتاحیه این مسابقات نماینده ای نداشته باشد.

 

صمد خزایی