به گزارش خبرنگار آوای ورزش، بعد از اعلام رای فدراسیون جهانی راگبی در خصوص عضویت دائم ایران و پوشش گسترده ی آن در رسانه ها این روزها راگبی ایران رنگ و بوی دیگری را تجربه میکند و فضای جامعه در این رشته بصورتی شده که همه و همه تنها دیگر هدفشان توسعه راگبی نیست بلکه حتی ملی پوشان هم به مسابقات جهانی بیشتر فکر میکنند و حالا انتظاراتی هم از مسئولین ورزش کشور خواهند داشت. راگبی رشته المپیکی است که سالهاست فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلفی داشته است ،از توسعه این رشته در میان کودکان تا تیم داری دانشگاه ها که میتوان این تعاملات را زمینه ای برای رشد بیشتر راگبی در ایران دانست. در این میان خبرنگار آوای ورزش با رضا شاه حسینی از بازیکنان با اخلاق و با سابقه تیم ملی راگبی ایران گفت و گویی داشته که بیشتر به آن میپردازیم.

بازیکن تیم ملی راگبی در خصوص وضعیت تمرینات خود بیان کرد: متاسفانه با توجه یه شیوع ویروس کرونا تمرینات ما بسیار محدود شده است و در حال حاضر ورزش را در منزل پیگیری میکنم،اما تا جای امکان وضعیت جسمانی خودم را نسبتا آماده نگه میدارم هر چند کار دشواری است اما چاره ای نیست جز رعایت پروتکل ها بهداشتی که این روزها بیشتر از قبل باید به آن توجه شود.

شاه حسینی ادامه داد: به هیچ عنوان با وضعیت موجود انگیزه خودمو از دست ندادم و حتی این انگیزه ۲ برابر هم شده زیرا بالاخره از این روزهای سخت گذر خواهیم کرد و دوباره با قدرت به زمینمسابقات باز میگردیم.

 

وی در خصوص تیم ملی راگبی بعد از کرونا خاطرنشان کرد: با شناختی که ار بچه ها دارم قطعا آمادگی خودشونو نگه داشتن،و با صحبت هایی که تقریبا هر روز با هم داریم حتی انگیزه بیشتری هم جهت حضور در مسابقات پیدا کردند که امیدواریم با تلاش بچه ها و کادر فنی و مسئولین بعد از کرونا یک تیم ملی منسجم داشته باشیم.

ملی پوش راگبی افزود: در حال حاضر تصیمیم برای کار فنی و اجرایی یا حتی مربیگری در راگبی را ندارم و فعلا فقط بازی میکنم و کسب تجربه، ولی در کنار راگبی مشغول به فعالیت و مربیگری در رشته آمادگی جسمانی هستم .

رضا شاه حسینی گفت: با توجه به تحصیلاتم در زمینه ورزشی تمام سعی خود را به کار میگیرم تا در آینده نه چندان دور برای خانواده راگبی مفید باشم و بتوانم خدمتی را به رشته مورد علاقه ام انجام دهم.

ایشان در خصوص عضویت راگبی ایران در فدراسیون جهانی در پایان اضافه کرد: قطعا اتفاق بسیار بزرگ و قابل تقدیری صورت گرفت زیرا از این پس راگبی بیشتر دیده میشود ،من شک ندارم اگر حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر باشد میتوان شاهد حضوری موفق در مسابقات آسیایی و جهانی باشیم و به شخصه از تمامی زحمتکشان جامعه راگبی و بخصوص دکتر میرزاآقابیک رئیس محترم انجمن راگبی ایران که در این امر مهم نقش بسیاری داشتند سپاسگزارم و آرزوی موفقیت برای راگبی ایران دارم.

 

نویسنده: مجید سادات