به گزارش آوای ورزش،رضا صابونچی به همراه رئیس هیأت قایقرانی استان قم عصر یکشنبه در حاشیه دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و با هدف بررسی راهکارهای توسعه‌ی ورزش قایقرانی در استان قم، گفت: نزدیکی استان قم به تهران می‌تواند موجب ارتباط مؤثر بین فدراسیون با هیأت استانی باشد تا بزودی شاهد پیشرفت قابل توجهی در این استان باشیم.

دبیر فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه همراهی اداره کل ورزش و جوانان قم با هیئت قایقرانی استان می‌تواند در راستای تحقق سیاست‌های این فدراسیون در قم باشد، افزود: برای توسعه‌ی این ورزش نوپا در قم، بایستی مسئولان مربوطه همراهی لازم را با هیئت قایقرانی قم داشته باشند.

وی افزود: استعدادیابی منظم می‌تواند کمک شایانی برای جذب، رشد و پرورش علاقمندان به این رشته باشد و آنها را برای حضور در مسابقات مختلف داخلی و خارجی توانمند سازد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز به ظرفیت‌های موجود در استان قم اشاره کرد و گفت: تشکیل یک هیأت نوپا در این استان قطعاً با مشکلات زیادی مواجه است اما توجه ویژه فدراسیون قایقرانی و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند روند رشد و پیشرفت این هیئت را برای جذب و پرورش استعدادها و ورزشکاران مهیا سازد.

رسول منعم با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان در اولین فرصت، دفتر کاری و تجهیزات لازم را در اختیار این هیأت قرار می‌دهد، ادامه داد: وجود دفتر هیأت‌های ورزشی گام مثبتی در راستای مقدمات لازم جهت افتتاح یک هیأت است و همکاری‌های لازم با هیأت قایقرانی قم خواهد شد.

همکاری با مراکز فرهنگی برای معرفی رشته قایقرانی

رئیس هیأت قایقرانی استان قم نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان معرفی و تشکیل این رشته در استان قم، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌های استان و نیز طرح استعدادیابی از کارهای انجام شده طی این دوره می‌باشد که ادامه دار خواهد بود.

مجید ولی معرفی رشته قایقرانی توسط کانون فرهنگی مساجد، شناسایی فضاهای آبی استان و خرید تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی را از دیگر اقدامات هیئت قایقرانی استان قم دانست و افزود: امیدواریم با کاهش محدودیت‌های کرونایی و عقد قرارداد با یکی از مجتمع‌های آبی شاهد توسعه‌ی این ورزش در سطح استان قم باشیم تا رونق این رشته جذاب و مهیج را برای ورزشکاران داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تا با هماهنگی‌های لازم جهت اعزام مربی از سوی فدراسیون و تمهید مکان برگزاری کلاس از سوی اداره کل ورزش و جوانان و نیز اتخاد تمهیدات لازم، برگزاری اولین دوره آموزشی قایقرانی تا قبل از پایان سال در استان قم صورت پذیرد.