به گزارش آوای ورزش،مرحله برگشت سی و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال از روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه آغاز خواهد شد. مسابقات دور برگشت به صورت متمرکز و به میزبانی تهران برگزار خواهد. رقابت‌ها در حالی شروع به کار خواهد کرد که برخی از تیم‌ها در نیم فصل دستخوش تغییرات بسیاری شدند تا شاهد چهره جدیدی از آنها باشیم.

تیم صدرنشین فولاد سیرجان بدون تغییر روز چهارشنبه به مصاف تیم شهداب یزد خواهد رفت. شاگردان محمدرضا تندروان پیش از آغاز مسابقات دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های سایپا و پیکان برگزار کردند که مقابل سایپا به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند و مقابل پیکان نیز به برتری ۳ بر یک دست یافتند. شاگردان عمده غیاثی در تیم شهداب یزد نیز یک دیدار تدارکاتی برابر خاتم اردکان برگزار کردند که با پیروزی ۳ بر یک شهدابی ها همراه بود.

دو تیم سایپا تهران و شهرداری ارومیه نیز در حالی حساس‌ترین بازی هفته را برگزار خواهند کرد که تیم سایپا تغییرات زیادی در بدنه خود داشت. یک هفته پیش از پایان نیم فصل مصطفی کارخانه از هدایت نارنجی پوشان استعفا داد و ناصر شهنازی سرمربی فصل گذشته این تیم در راس قرار گرفت. با آمدن شهنازی، بازیکنانی مانند امیر حسینی، امیر فلاحت خواه، رضا صفایی و قاسم کارخانه و کامبیز یعقوبی مربی مطرح تیم جدا شدند. همچنین اختلافاتی برای جدایی امین اسماعیل نژاد در تیم شکل گرفت که در نهایت این پشت خط زن حفظ شد. تیم شهرداری ارومیه نیز قاسم کارخانه را جذب کرد و مرتضی شریفی را از دست. دو تیم با تغییرات اعمال شده بازی سختی مقابل هم خواهند داشت.

تیم پیکان تهران که پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود پس از کسب نتایج ضعیف در نیم فصل با جذب امیر حسینی پاسور کهنه کار و با تجربه والیبال ایران و رضا صفایی، پشت خط زن گذشته سایپا به تقویت تیم خود پرداخت. امیر حسینی به عنوان مربی و بازیکن قرار است برای پیکانی‌ها کار کند و در نخستین گام روز چهارشنبه مقابل تیم راه یاب ملل مریوان قرار خواهد گرفت. همچنین شنیده می‌شود تیم پیکان در آستانه جذب دو بازیکن خارجی است.

دو تیم هورسان رامسر و هراز آمل نیز در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که فرهاد قائمی، ملی پوش والیبال ایران پس از جدایی از تیم الریان قطر به تیم هراز پیوست. هورسان نیز که نخستین تجربه حضور در سوپر لیگ را دارد نتایج خوبی در نیم فصل اول به دست آورد و موفق شد در جایگاه هشتم جدول قرار گیرد.

تیم شهرداری ورامین، مدافع عنوان قهرمان که نتایج قابل قبولی در نیم فصل نخست رقابت‌ها کسب نکرد تصیم گرفت کارش را با مجید تابش نژاد ادامه دهد. بهزاد حیدرشاهی پاسور مطرح تیم شهرداری ورامین هم با جدایی از این تیم به سایپا پیوست. ورامین در بازی نخست خود روز چهارشنبه مقابل شهرداری گنبد قرار خواهد گرفت.

دو تیم آذرباتری ارومیه و خاتم اردکان از جمله تیم‌های به شمار می‌روند که با تغییرات زیادی همراه شدند. فرهاد نفرزاده، پیش از آغاز نیم فصل از تیم خاتم اردکان جدا شد و هدایت تیم آذرباتری را بر عهده کرد. علیرضا طلوع کیان نیز با جدایی از تیم پیکان هدایت تیم خاتم اردکان را برعهده گرفت. پس از حضور طلوع کیان در خاتم، امیر فلاحت خواه و فراهاد نظری افشار به تیم ملحق شدند و جواد حسین آبادی به تیم شهرداری قزوین ملحق شد. آرش کمالوند نیز که پیش از پایان دور رفت از تیم خاتم جدا شده بود به تیم سپاهان پیوست. تیم آذرباتری ارومیه نیز با حضور فرهاد نفرزاده تغییرات زیادی اعمال کرد و با چهره کامل جدید و دور از هدف بومی گرایی دور برگشت را آغاز خواهد کرد.

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال؛

پیکان تهران – راه یاب ملل مریوان – خانه والیبال – ساعت ۱۱
هورسان رامسر – لبنیات هراز آمل – سالن فدراسیون – ساعت ۱۱
شهداب یزد – فولاد سیرجان – خانه والیبال – ساعت ۱۴
آذرباتری ارومیه – خاتم اردکان – سالن فدراسیون – ساعت ۱۴
شهرداری ارومیه – سایپا تهران – خانه والیبال – ساعت ۱۷
شهرداری گنبد – شهرداری ورامین – سالن فدراسیون – ساعت ۱۷

در هفته شانزدهم تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری قزوین استراحت دارند