به گزارش آوای ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان که امروز سه شنبه برگزار شد، گفت: در این مراسم تصویری از تاریخ ورزش به نمایش درآمده است. نسل‌های آینده به این قهرمانان افتخار می‌کنند.

وی با تقدیر از سلطانی فر وزیر ورزش که در این مراسم حاضر بود و خیر مقدم به دیگر شرکت کنندگان ادامه داد: قهرمانانی که در این مراسم حاضر هستند هر یک برگی از تاریخ ورزش کشور هستند که روزی کام ملت را شیرین کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک از قهرمانانی مثل حسین رضازاده و عباس جدیدی نام برد و گفت: روزی ورزشکاری مانند رضازاده وزنه زد اما نه برای مدال و سکه بلکه برای شیرین کردن کام ملت یا جدیدی که تمام کشتی گیران جهان از او می‌ترسیدند!

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت دائم قدردان قهرمانان باشیم، یادآور شد: به همین دلیل تلاش می‌کنیم ماهانه از تندیس ۵ قهرمان رونمایی کنیم.

صالحی امیری به حضور سمیعی مدیرعامل پرسپولیس در مراسم اشاره کرد و گفت: وی به نمایندگی از جامعه فوتبال در اینجا شرکت دارد.

وی به موزه ملی ورزش اشاره کرد و ادامه داد: این موزه با داشتن بیش از ٢۵٠٠ اثر معتبر یکی از موزه‌های معتبر ملی است. در حال حاضر ١۴ هزار پروژه تاریخ شفاهی در دستور کار است که بهار سال آینده از اولین آنها رونمایی می‌شود. انگیزه ما در مورد تاریخ شفاهی بازنمایی تلخی‌ها و شیرینی‌های تاریخ ورزش است.