به گزارش آوای ورزش، بیشتر از یک سال از طرح موضوع لباس ورزشکاران ایران برای بازی‌های المپیک و پیگیری آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط ستاد فرهنگی المپیک می‌گذرد اما وجود برگزاری نشست‌ها و ارزیابی‌های لازم در این زمینه هنوز مشخص نیست نتیجه تمام اقداماتی که «برای اولین بار» در این حوزه صورت گرفت چه پوششی را برای مسافران توکیو نهایی کرده است.

البته که پوشش ورزشکاران و همراهان آنها در کاروان المپیک در یکی از نشست‌های اخیری که در این زمینه تشکیل شد، به تصویب نهایی رسیده است. این نشست در محل کمیته ملی المپیک با حضور ریاست این کمیته همراه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و کادر سرپرستی کاروان اعزامی برگزار شد تا بر اساس گزارش هیات داوری تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.

۱۲ کالکشن لباس سه طرح فینالیست برای هر ست که در نشست آذرماه ستاد عالی مورد بازبینی قرار گرفته بود مجدداً در نشست این مدیران بررسی شد و از میان آنها طرح نهایی برای هر ست ورزشی و رسمی مردان و بانوان مشخص شدند.

اینگونه پروژه طراحی لباس کاروان ورزش ایران در المپیک که برای نخستین بار پایِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به میان آورد، بعد از گام‌های بلند و حرفه‌ای برای اعلام فراخوان عمومی به طراحان، دریافت طرح‌های پیشنهادی و انتخاب گزینه‌های برتر، نمونه دوزی، ارزیابی توسط داوران و کارشناسان عرصه مد و لباس و…. در نهایت با انتخاب داخلی مدیران بسته شد.

اما «رونمایی از لباس کاروان المپیک قرار است به چه صورت انجام شود؟» اگر تاثیرات بازدارنده کرونا دوباره بهانه دستِ مدیران درگیر با حوزه کاروان المپیک و مباحث فرهنگی آن ندهد قرار است طرح‌های مصوب و نهایی پوشش المپین ها در نشست پایان سال وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی رونمایی شود.

اینکه این نشست چه زمانی برگزار می‌شود اصلاً مشخص نیست. مسعود سلطانی فر در روزهای پایانی هر ماه نشست مشترکی با روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌کند اما برگزاری منظم این نشست طی ماه‌های اخیر به دلیل کرونا و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آن تا حدی دستخوش تغییرات شد. نشست بهمن ماه هم اصلاً برگزار نشد و در حال حاضر وزارت ورزش برای نشست اسفندماه هم برنامه مصوبی ندارد.

البته آنچه مسلم است برگزاری قطعی یک نشست مشترک میان وزیر ورزش و روسای فدراسیون‌ها به بهانه پایان سال در دستور کار وزارت ورزش است اما هنوز زمان این نشست نهایی نشده است.

در هر صورت اینکه این نشست با حضور مسئولان مرتبط با کاروان المپیک برگزار خواهد شد چراکه قرار است رونمایی از لباس مسافران المپیکی توکیو مهمترین دستورالعمل آن باشد. برای مسافران توکیو ماسک های ویژه و متناسب با لباس آنها هم طراحی شده که در این نشست رونمایی می شوند.

همچنین هویت های بصری شامل لوگو، پوستر، محصولات تبلیغاتی و کالاهای فرهنگی هم نتیجه اقدامات فرهنگی انجام شده برای کاروان ایران است که قرار است در همین نشست ارائه شوند.