به گزارش آوای ورزش،

صادق اشرفی در حاشیه نهمین اردوی آماده سازی کمانداران در سایت آزادی تهران؛ افزود: شاید روی کاغذ و با محاسبات کارشناسی کسب سهمیه المپیک تیمی مردان در فرانسه با چالش‌های زیادی مواجه باشد، اما واقعیت این است که ما همیشه در مسابقات شاهد صعود تیم هایی بودیم که هیچ کارشناسی شانسی برای آنان قائل نبود.

کماندار ۲۵ ساله کشورمان با بیان اینکه پس از حدود هفت ماه تعطیلی اردوها به دلیل شیوع کرونا تمرینات، کمانداران تمریناتشان را از شهریور ماه سال گذشته به صورت مستمر پیگیری کردند، گفت: در ماه‌های نخست ۲۰ روز در ماه تمرین کردیم اما در ماه‌های اخیر جز چند روز استراحت تمرینات به طور پیوسته دنبال می شود و این بر میزان آمادگی ما تاثیر بسزایی دارد.

اشرفی ادامه داد : نزدیک به ۱۸ ماه در هیچ مسابقه بین المللی یا جهانی حضور نداشتیم و تورنمنت ترکیه در فروردین ماه امسال فرصت خوبی برای کمانداران زن و مرد ایرانی بود تا خود را در مصاف با حریفان جهانی بیازمایند.

کماندار ملی پوش اهل تبریز اضافه کرد: اگرچه در تورنتو ترکیه به مرحله حذفی صعود نکردیم اما رکوردهای خوبی کسب کردیم و حتی رکورد داخلی ارتقا یافت.

اشرفی روند اردوهای آماده سازی را به جهت افزایش آمادگی کمانداران به لحاظ تکنیکی و آمادگی ذهنی رضایت بخش عنوان کرد و گفت: افتتاح خوابگاه و سالن بدنسازی اختصاصی سایت تیرو کمان کمک‌زیادی به روند آماده سازی ما دارد و ما همگی تلاش می کنیم با آمادگی خوبی در فرانسه برای کسب سهمیه تیمی مردان رقابت کنند.

آخرین مسابقات تیرندازی با کمان انتخابی المپیک توکیو خرداد ماه به میزبانی فرانسه برگزار می شود و پیش از آن تیم ملی کمانداران ایران در ۲ رشته ریکرو و کامپوند و متشکل از ۱۶ کماندار در مسابقات جام جهانی لوزان سوئیس شرکت می کنند.