به گزارش آوای ورزش، حمید نعمتیان تشریح نمود ورزش به واسطه جذابیتی که دارد می تواند در جامعه رسانه قوی برای تبلیغات هدفمند باشد از اینرو با اجرای پویش پهلوان تالاب در مسیر حفاظت از محیط زیست به حمایت از تالابهای کشور که متاسفانه روبه خشکسالی است بر آمدیم.
وی در ادامه گفت؛ این پویش با مشارکت سازمان محیط زیست، دفتر حمایت از تالابها و جمعیت حامیان زمین توسط فدراسیون ورزشهای همگانی اول آذر ماه لغایت ۳۰ بهمن برگزار می گردد.
که در طول سه ماه مذکور، جشنوارهها و مسابقات ورزشی و همچنین تولید و انتشار محتوی توسط هیاتهای ورزشهای همگانی استانها و نمایندگان متناظر انجمن ورزش در طبیعت با رویکرد حمایتی و معرفی تالابها انجام می پذیرد.
حمید نعمتیان در پایان گفت؛ در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولین عالی رتبه برگزار می گردد؛ طبق شاخصهای ارزیابی اعلامی در دستورالعمل، از پنج استان برتر به لحاظ کمیت و کیفیت تجلیل بعمل خواهد آمد و همچنین به لحاظ اجین شدن ورزش با فرهنگ پهلوانی و ایضأ آمیخته گی آن با فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این پویش، ضمن در نظر گرفتن جوایز نقدی برای پنج استان برتر روسای محترم این هیاتها به دریافت بازوبند پهلوان تالاب نائل می گردند.