به گزارش آوای ورزش، در ادامه رقابتهای لیگ برتر بسکتبال کشور، عصر امروز کوچین آمل به نخستین پیروزی خود دست یافت و مهرام تهران از سد صنعت مس کرمان گذشت.

  • نخستین برد شاگردان رضا نوری برابر نیروی زمینی

دیدار نخست روز پنج شنبه ۲۷ آذرماه بین دو تیم جوانان ۲۰۲۰ کوجین آمل و نیروی زمینی تهران برگزار شد و شاگردان جوان رضا نوری توانستند با نتیجه ۵۸_۸۲ تیم نیروی زمینی را از پیش رو بردارند و به نخستین برد خود در این فصل دست یابند. در این دیدار متین آقاجانپور بازیکن تیم کوچین آمل با کسب ۱۵ امتیاز، ۸ ریباند و ۳ پاس منجر به گل، تاثیرگذاری +۲۱ را به ثبت رساند و موثرترین بازیکن میدان شد.

  • ادای احترام به داور فقید و پیروزی مهرام در کوارتر نخست

دیدار تیم های مهرام تهران و صنعت مس کرمان ساعت ۱۷:۳۰ در سالن آزادی برگزار گردید. پیش از شروع مسابقه در مراسم یادبود داور فقید بسکتبال مهدی ابولحسنی که روز گذشته در مسیر رسیدن به مسابقه لیگ دسته یک کشور در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد،بازیکنان دو تیم با اهدای شاخه ای گل و یک دقیقه سکوت ادای احترام کردند.

در این دیدار آرمان زنگنه، مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، میثم میرزایی و حامد حسین زاده پنج یار آغاز کننده مهرام بودند و در آنسوی میدان ابراهیم بیگی، شایان پورکاوه، رضا آذرشاه، محسن عابدی و محمدرضا فلاحت برای مس کرمان به میدان رفتند. این دیدار با دو امتیازی میثم میرزایی برای تیم مهرام آغاز شد و مهرامی ها پس از آن ۷ امتیاز دیگر در مقابل صفر امتیاز حریف به دست آوردند و همین امر باعث شد محمد کسایی پور درخواست وقت استراحت کند. این وقت استراحت مثمر ثمر شد و پس از آن ابراهیم بیگی با یک پرتاب سه امتیازی، اولین امتیاز کرمانی را روی تابلو به ثبت رساند. کم کم بازیکنان مس کرمان در زمین بازی با یکدیگر هماهنگ شدند و بیگی نقش موثری در امتیازگیری تیمش ایفا کرد. در نهایت کوارتر اول با نتیجه ۱۲_۲۲ به سود شاگردان علی آرزومندی به پایان رسید.

  • شایان پورکاوه ماشین سه امتیازی کرمانی ها

در کوارتر دوم هر دو تیم پا به پای هم پیش می رفتند و همچنان اختلاف ۱۰ امتیاز روی تابلوی مسابقات نمایان بود. سپس در زمانی کمتر از سه دقیقه به پایان نیمه اول، کرمانی ها با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به ۷ امتیاز کاهش دادند و علی آرزومندی که نمی خواست این کاهش اختلاف امتیازی تغییری در روند بازی ایجاد کند، درخواست وقت استراحت کرد و بار دیگر اختلاف امتیازی به عدد ۱۰ رسید. شایان پورکاوه که در این نیمه به یک موتور سه امتیازی زن تبدیل شده بود، بار دیگر نیمه نخست به سود سرخپوشان مهرام و با نتیجه ۳۳- ۴۴ به پایان رسید. در نیمه نخست میثم میرزایی با ۱۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۲ پاس منجر به گل موثرترین بازیکن میدان شد. در تیم صنعت مس کرمان نیز شایان پور کاوه با ۱۵ امتیازی که از ۵ پرتاب سه امتیازی به دست آورد و ۳ ریباند بهترین بازیکن کرمانی ها بود.

*سومین برد سرخپوشان مهرام با درخشش میرزایی

در کوارتر سوم تجربه بازیکنان مهرام باعث شد اختلاف امتیازی رفته رفته افزایش یابد و کوارتر سوم با نتیجه ۴۸_۶۹ به پایان رسید. در کوارتر چهارم با توجه به اختلاف امتیازی پیش آمده بازیکنان جوان مهرام به میدان آمدند و با عملکرد خوب خود این کوارتر را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند. نتیجه نهایی این دیدار ۵۵_۸۷ به سود سرخپوشان به پایان رسید و مهرامی ها سومین پیروزی خود را جشن گرفتند. میثم میرزایی با کسب ۲۵ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۲ پاس منجر به گل موثرترین بازیکن میدان نام گرفت.

 

کیانا شادرو